Tuesday, May 31, 2011

Tusyen..oh Tusyen

Baru-baru ini jugak, aku mendaftarkan anak aku di sebuah Tusyen swasta di Setiawangsa. Dah hampir petengahan tahun, baru ada ruang nak daftar anak tusyen. Aku lihat ramainya pelajar-pelajar yang pergi tusyen. Pakaian depa bolehlah tahan jugak. Lelaki biasalah tapi kalau perempuan,..fuhh.. amat berbeza tika waktu sekolah. Maklumlah ada yang tak pakai tudung. Aku juga lihat restoran mamak berhampiran Tusyen itu begitu maju, sentiasa ada pelanggan..maklumlah ramai pelajar kat situ. Suasana di restoran itu begitu membingitkan. ...Hmm..mungkin ini satu suasana yang baru kepada aku.

>> Teringat jugak Tusyen yang dianjurkan oleh Bang Man Haron di Madrasah kat Kampung Keriang Pulau. Ramai pelajar yang datang seperti yang pernah beliau ceritakan dalam keriangpulau.blogspot

No comments:

Post a Comment