Thursday, February 10, 2011

Persatuan Belia 4B Anggerik Desa

Seingat aku, pada awal tahun 1980an, Abang MAN telah menggerakkan serta menubuhkan kembali persatuan belia di Kampung Keriang Pulau ini yang dikenali dengan nama Persatuan Belia Anggerik Desa. Tujuannya adalah menghimpun anak-anak muda, belia dalam kampung dan mengadakan aktiviti-aktiviti yang berkaitan dengan belia. Seingat aku, kampung kami ada pasukan bolasepak, sepaktakraw, kumpulan nasyid dan juga pernah menghantar peserta ke pertandingan ratu cantik kebaya peringkat daerah. Tak silap aku, Yati anak Pak Nan yang jadi pesertanya. Memang aku suka betul tengok belia kampung yang aktif dalam apa juga majlis yang dianjurkan. Aku tidak tahu sama ada persatuan belia kampung masih ada lagi atau tidak. Mungkin tak ada tokoh pemimpin belia yang boleh diketengahkan.

No comments:

Post a Comment