Tuesday, March 8, 2011

Kampong Boy.......dapat 99% English tuh!

Tahun 1973, aku masuh Darjah 1 Kuning di Sekolah Kebangsaan Tandop. Seingat aku, rakan sedarjah adalah Awang Mad Arit, Bukhori Ustaz Nayan,..lain-lain aku tak ingat sangat. Guru Darjah adalah Aishah Puteh dan Guru Bahasa Inggeris adalah teacher Katon. Sebelum masuk alam persekolahan aku tidak masuk mana-mana Tadika. hanya sesetengah budak kampung yang keluarga mereka mampu menghantar ke tadika di Batu 2 berbuat demikian. namun begitu mungkin sikap aku yang ingin belajar sesuatu yang baru dan ditambah perangai yang agak aktif, aku berjaya mendapat 99% Bahasa Inggeris dalam peperiksaan akhir penggal. sesuatu yang luar biasa bagi budak kampong seperti aku yang tidak pergi ke Tadika. mata pelaran yang lain seperti Bahasa Malaysia dan Matematik aku score jugak. Dan telah menerima beberapa buah buku sebagai hadiah di hari Anugerah cemerlang.

Antara tajuk buku hadiah yang aku ingat ialah "Toot and Tita"..buku mengisahkan burung makan padi tetapi takut dengan pepatung (scarecrow).

No comments:

Post a Comment