Saturday, March 19, 2011

Tengok Konsert Blues Gang & Sweet Charity

..Pada zaman awal 80an, populariti BLUES GANG dan SWEET CHARITY amat hebat. Mana-mana konsert yang diadakan pastinya mendapat sambutan hangat daripada golongan anak-anak muda yang meminati irama Rock dan Blues. Satu siri konsert jelajah Malaysia, tajaan jenama kasut NOrth Star(tak silap aku) telah dianjurkan, tidak terkecuali bandar ALOR SETAR(Stadium Darul Aman). Masa nih aku memang kepala blues. Aku tak kisah apa orang nak kata, aku pi tengok konsert sorang-sorang. Naik gerek dari kampung, kayuh sampai kat Stadium darul aman. Yang lebih syoknya aku tidak belipun tiket. Sampai saja di kawasan Staium Darul Aman(lama), tengok ada kutu-kutu dah panjat Stadium.Aku pun ikut sama ikut secara haram nih. Yang bestnya sesama kami tolong menolong tariktangan member-member walaupun tak kenal. Aku peduli apa, janji dapat masuk. Tapi bahayanya bila ada botol-botol kaca yang ditanam tepi tembok. Kalau jatuh, alamatlah luka teruk.

No comments:

Post a Comment