Saturday, November 12, 2011

My way of thinking....

Aku pun tak tahulah apa nak cakap. Kekadang aku terfikir,, "apa yang menjadi kesukaan kita belum tentu di sukai oleh orang lain". Benarlah seperti apa yang tertulis oleh Ustaz Paizal Mohd Joi bahawa kita melakukan kesilapan yang besar jika menganggap orang lain berfikir sama seperti kita. Begitulah juga tentang diri aku. Suatu ketika dahulu aku tertanya-tanya ramai orang mengenai cara hendak pergi melancung ke luar negeri, maklumlah belum pernah berbuat demikian. Namun apa yang aku terdenagr dari cerita orang bahawa seorang rakan aku ini trelah mengutuk aku dari belakang, dengan kata, eleh, nak pi luar negeri pun nak pukui canang sana-sini. Aku heran betul manusia seperti ini, kenapa begitu sakit hati dengan aku.

No comments:

Post a Comment